El 29 de maig del 2008 l'Autoritat
del Transport Metropolità (ATM) i l’Ajuntament signaven un
conveni, mitjançant el qual el transport públic de Corbera passava
a formar part del Sistema Tarifari Integrat i per tant la ciutadania
de Corbera passava a gaudir d’una mobilitat més àmplia a un preu
menor. Quan aquest pacte es va signar, la T10 (la targeta més
utilitzada) de 2 zones que pertany al viatge de Corbera a Barcelona,
costava 14,40 euros, mentre que aquest 2014 el preu ha pujat fins als
20,30 euros, un augment del 30% en els darrers 5 anys. La T10 d’una
zona, que és la que s’utilitza pel transport urbà o pel trajecte
fins a Molins ha pujat de 7,20 a 10,30 euros, també un increment del
30% en aquest darrers 5 anys. S’ha de tenir en compte que la T-10
és la targeta més utilitzada per les usuàries freqüents de
l’autocorb. Pel què fa al bitllet senzill, enguany pujarà fins
als 3 euros per anar a Barcelona i als 2,15 euros per 1 zona, la més
utilitzada per les línies urbanes. Pel què fa al bitllet senzill
l’increment ha estat del 40% des del 2008.
Aquesta pujada de preus és
responsabilitat directe de l’ATM, que és l’òrgan encarregat de
gestionar el transport públic a l’àrea metropolitana. El
finançament de l’ATM es basa en un 40% de la venda de bitllets i
l’altre 60% amb finançament públic directament dels pressupostos
estatals, de la Generalitat i de la Diputació de Barcelona
principalment. Un dels punts més escandalosos és la partida que
l’ATM dedica als sous dels seus directius. També els sous de TMB,
l’empresa pública de transports de Barcelona que fa encarir el
preu de tots els bitllets. Des dels sindicats d’aquests òrgans
denuncien l’opacitat que hi ha en els sous dels més de 600 alts
càrrecs on només se’n coneixenen alguns detalls. De fet, molts
d’aquests directius són polítics en actiu que cobren autèntiques
atrocitats en concepte de dietes. Per posar només tres exemples, cal
recordar que el president de l’ATM és Santiago Vila i Vicente, que
també és Conseller de Territori i Sostenibilitat a la Generalitat
amb CiU i que cobra pel seu càrrec a l’ATM 103.176,38 euros bruts
anuals. El vice-president és Joaquim Forn, primer tinent d’alcalde
de l’Ajuntament de Barcelona per CiU i president de TMB, que cobra
el mòdic sou de 98.192 euros bruts anuals. Finalment i a tall
d’exemple el vicepresident segon de l’ATM és Antoni Poveda i
Zapata històric alcalde pel PSC de Sant Joan Despí i que cobra la
mateixa quantitat.
Des de la Cup trobem una autèntica
vergonya la pujada constant del preu del transport públic i més
tenint en compte la situació de Corbera on la dependència del cotxe
és molt més elevada que en altres municipis, ja que l’autocorb és
la única alternativa. Un cop més denunciem la política feta contra
la ciutadania, amb externalitzacions de serveis que podrien ser
assumides per l’administració i amb una conseqüent rebaixa dels
preus dels bitllets. Així, no se’ns ha facilitat, ni hem pogut
trobar el conveni pel qual es regeix el contracte entre l’ATM i
l’Autocorb. El què sí que podem dir és que dins dels
pressupostos del 2014, hi ha una partida de 300.000 euros destinades
a aquesta empresa privada. També denunciem els sous astronòmics
dels directius de l’ATM i TMB i no és molt difícil assenyalar que
si s’han de retallar despeses, ja que els números no quadren,
comencin per aquests òrgans de direcció.
¡Tota la raó!.
ResponEliminaHem de difondre encara més aquesta notícia.
Perquè a tots els Corberencs els arribi aquesta notícia.
Hi ha moltes empreses més en el municipi que s'encareixen, no només Autocorb com bé sabem.
Sinó com molt bé sabem; Sorea, FCC ... etc.
PD: He vist en algunes marquesines de l'Autocorb, pamflets vostres sobre l'encariment d'algunes empreses del municipi.
Hos dono i els Corberencs hos donen les Gràcies CUP CORBERA!.